Tiramisu

Author: Primii pasi in bucatarie // Category:
Reteta originala ii apartine lui Edith si o puteti gasi aici

Este un dulce pe care l-am facut cu o saptamana in urma.Trebuie sa recunosc ca a fost un adevarat succes si a intrecut asteptarile tuturor:)chiar si ale mele.
Il recomand pt aceasta perioada pt ca este foarte usor de facut,rapid si gustos.si in plus nu folosim deloc cuptorul:)
Ingrediente:
2 cani apa
4lingurite cafea+2lgt zahar
400gr piscoturi,450gr smantana
4 oua
2plicuri frisca+1 intaritor frisca
4linguri zahar pudra,o esenta de rom.

In primul rand,facem o cafea tare din cele 2cani de apa.Eu am adaugat si 2 linguri de zahar pt ca noua ne place mai dulce.O lasam sa se raceasca,iar apoi adaugam esenta de rom.
Intre timp,separam albusurile de galbenusuri.Pe cele din urma le amestecam cu zaharul,mixam bine pana ce acesta se dizolva,iar apoi adaugam smantana si omogenizam compozitia,pe care apoi o dam la frigider.
Albusurile le batem spuma tare,adaugam cele 2 plicuri de praf de frisca si intaritourl.Mixam bine pana ce compozitia devine tare.Apoi,scoatem amestecul bagat annterior la frigider si turnam peste compozitia de albus.Omogenizam bine si dam la congelator pt cca 30de min.

Piscoturile se insiropeaza in cafeaua care s-a racit scurt,pe o parte si pe alta(nu le tineti prea mult in cafea pt ca apoi tiramisul poate iesi apos sau se pot sfarma piscoturile).Se aseaza apoi in tava in straturi,se toarna jumatate din crema,iar se pune un strat de piscoturi,iar la final unul generos de crema.Deasupra se pudreaza cu cafea,cacao sau ciocolata razuita.

Iata si rezultatul final:

Si o portie pt cei care nu au incercat inca.Am facut poza repede ca altfel nu mai prindeam eu sectiune ca s-a mancat imediat.:)


Recunosc ca fost pt prima data cand am facut tiramisu in casa si ma bucur sa spun ca nu va fi ultima.Pofta buna!

1 Response to "Tiramisu"

Edith Says :
17 februarie 2010 la 04:32

Nu cred ca am mai vazut undeva tiramisu fara mascarpone, asa ca daca ai luat reteta de la mine, mi-ar place sa prezizezi acest lucru!!
Oricum ingredientele sunt identice.

Trimiteți un comentariu

Sa vedem ce aveti de zis...sau de comentat:)