Tort de mere si crema de zahar ars

Author: Primii pasi in bucatarie // Category:
De curand eu si sotul meu am implinit 2 ani de casnicie.Si la noi regula e ca la fiecare aniversare,zi de nume sau ce o fi sa avem tort.Pt ca am fost foarte ocupata cu pregatirile pt Paste(iar ziua noastra a fost a doua zi) am optat pt ceva simplu,usor de facut si anume un Tort de mere cu crema de zahar ars.Pot spune ca am fost putin egoista si m-am gandit mai mult la mine pt ca ador crema de zahar ars.
Sursa de inspiratie a fost blogul Mihaelei,iar reteta originala o puteti gasi AICI.
Eu am facut mici mici modificari.
Poze cu pasi nu exista,chiar nu am avut timp.Dar il vom repeta si atunci cu siguranta vor fi si poze.



Avem nevoie de:
4 mere(dulci am folosit eu)
8 oua
600 ml lapte
esenta de vanilie
15 lg de zhar
putina scortisoara
3 lg de faina
50 gr unt taiat cubulete

Pt inceput am carmelizat zaharul,cam 5-6 linguri,l-am intins pe peretii cratitei in care urmeaza sa facem tortul si l-am lasat sa se raceasca pana ce a inceput sa pocneasca.Intre timp am curatat merele si le-am taiat pe jumatate.Le-am asezat peste zahar,am pudrat cu putina scortisoara si am pus si putin unt peste ele.le-am bagat la cuptor pt cca 15 min,pana au inceput sa se inmoaie.
Ca sa nu stam degeaba pregtim crema de zahar ars.Amestecem 5 oua cu zaharul si apoi laptele caldut.Punem si esentele(vanilie am folosit eu).Cand merele s-au inmnuiat am turnat compozitia de lapte peste,si am dat la cuptor.

Cand crema incepe sa se lege,dupa aprox 30 de mintute,ne apucam de pandispan.Pt asta,batem bine 3 albusuri spuma(cu putina sare),apoi adaugam zaharul si pe rand galbenusurile,iar la sfarsit faina,ligura cu lingura,amestecand de sus in jos.
Apoi turnam peste comppzitia din tava.
Este gata cand trece testul cu scobitoarea.

Dupa ce il scoatem din cuptor,il lasam putin sa se tempereze si il rasturnam pe un platou,fara insa a lua cratita in care a fost facut.Il lasam asa peste noapte,daca nu macar 2-3 ore.Apoi scoateti oala si dupa preferinta il puteti orna cu frisca,etc.
Eu am aruncat doar niste frisca peste el ca sa semene a tort:))



Oricum a fost foarte gustos,blat de pandispan insiropat si crema dulce...Ce sa mai numa` bun de mancat!

5 Responses to "Tort de mere si crema de zahar ars"

mirela Says :
10 aprilie 2010 la 22:34

yami,yammm,ce bine arataaa,felicitari,ti-a iesit tare pufos.
O dumunica placuta!pupici

sarah Says :
11 aprilie 2010 la 05:59

Draga mea Alexandra din tot sufletul va doresc multa sanatate si fericire impreuna.Aniversare fericita si sper sa apuc sa vad tortul de la nunta de aur peste 48 de ani.
varianta cu mere a acestiu tort n-am experimentat-o.am facut fara mere doar crema caramel si blat dar o sa incerc si cu mere ca arata delicios de bine.pupici

Micul Says :
11 aprilie 2010 la 23:37

La cat mai multi ani fericiti impreuna, si cu multe bucurii.
O saptamana frumoasa.

PS. Super fain si bun tortul.

Primii pasi in bucatarie Says :
12 aprilie 2010 la 21:07

va mutlumesc mult tuturor!va pup

Anonim Says :
30 ianuarie 2013 la 23:45

Buna, imi place tare tortul acesta, sunt inebunita dupa el dar totdeauna mi-a fost frica sa-l incerc sa-l fac singura, totusi acum as vrea sa imi iau inima in dinti si sa incerc! am insa o nelamurire, zaharul caramelizat zice-ai ca sa il lasam pe peretii cratitei sa se raceasca pana pocneste :) iar apoi ai pus merele si l-ai dat din nou la cuptor (pana merele se inmoaie)bun! intrebarea mea, cand punem crema de zahar ars(sau ma rog de lapte cu oua)trebuie sa fie zaharul din cratita tot asa tare si rece sau punem cand scoatem din cuptor merele! sper ca ma intelegi ce am vrut sa zic! te pup si iti doresc ca Dumnezeu sa te binecuvinteze impreuna cu familia ta! Carmen

Trimiteți un comentariu

Sa vedem ce aveti de zis...sau de comentat:)