Chec si briose din albus

Author: Primii pasi in bucatarie // Category:
Cum va spuneam invat de la Teo!De fapt ea este cea care a deschis in mine pasiunea pt gatit.De la ea am invatat primele secrete,cu ajutorul ei am facut prima ciorba si apoi am evoluat cu alte retete.Una dintre ele este acest chec.As fi vrut sa iasa doua dar cum am o singura tava,am trantit si briose pt ca daca Teo a facut si i-au iesit si mie tre sa imi iasa:)
Din partea mea tot respectul pe Teo,pt munca si devotamentul ei:)Este clar o gospodina desavarsita !
Reteta originala o gasiti aici,eu n-am modificat mai nimic,n-am indraznit:P
Mie mi-a fost de mare ajutor pt ca mereu imi raman albusuri si decat sa le arunc,acum le fac chec sau briose:)

Ingrediente:
un pahar de albusuri
un pahar faina
un pahar zahar
un pahar amestec de nuci si stafide
50 ml ulei
esenta vanilie si putin rom
coaja de portocala
praf de copt.



Procedeul este foarte simplu.Pt inceput mixam bine de tot albusurile cu un praf de sare.Cand acestea stau bat,adaugam treptat si zaharul,apoi faina in ploaie,uleiul,praful de copt si mirodeniile(esenta de vanilie si coaja de lamaie).La sfarsit de tot adaugam si stafidele+ nucile.



Turnam compozitia in tava de chef,respectiv de briose,unse si tapetate cu faina si dam la cuptorul preincalzit la foc mic.Dureaza cam 30-40 de minute.



Iata aici checul...S-a lasat putin,dar nu a contat a fost foarte bun,chiar si a doua zi.Spre deosebire de alte checuri acesta nu este inecacios,este moale si pufos.



La fel ca si briosele(au fost mai multe,adica o tavita,dar au avut grija sotul si fiimea sa le imputineze si doar astea mi-au mai ramas pt poza:))



Sper ca v-a placut reteta si sa va fie de ajutor la fel cum a fost si pt mine!

4 Responses to "Chec si briose din albus"

sarah Says :
19 aprilie 2010 la 04:32

bun checul.mie cel putin imi place mai mult decat cozonacii care se fac in moldova.de retinut reteta...:D
pupici

Teo Says :
23 aprilie 2010 la 13:49

Foarte frumoase ti-au iesit! Multumesc pentru cuvintele frumoase :)

Primii pasi in bucatarie Says :
23 aprilie 2010 la 21:10

teo iti mutumesc de vizita este o adevarata onoare pt mine:)

ionela Says :
29 mai 2010 la 03:07

sa inteleg ca e tava pt briose mari? 9 dinasta am si eu) ! compozitia sa inteleg ca este deajuns pt un chec si 6 briose?

Trimiteți un comentariu

Sa vedem ce aveti de zis...sau de comentat:)