Foi cu crema de caramel

Author: Primii pasi in bucatarie // Category:
Pt ca am prins curaj de la Alba ca zapada cand am vazut ca au iesit foile,m-am incumetat si la aceasta prajitura.Nu stiu de ce dar inainte fugeam de foile astea ce se coc pe dosul tavii,cu toate ca imi placeau foarte mult.
Sunt intr-adevar ceva mai migaloase dar sunt atat de gustoase ca nu ma pot abtine:)
Reteta am facuto pt prima data si este luata de pe blogul Mihaelei
Am pregatit-o pt Paste dar am devorat-o nu mai decat:)



Ingrediente pt foi:
1 pachet margarina
150 gr zahar
2 oua
5 lg lapte
1 lingt bicarbonat stins cu otet sau zeama de lamaie
faina cat cuprinde


Pt crema:
300 gr zahar
1/2 pachet unt
4 lf faina
500 ml lapte
esenta vanilie si rom

PRegatirea foilor:Margarina trebuie sa fie la tempereatura camerei si se amesteca cu zaharul,apoi ouale,bicarbonatul stins si laptele pana ce se topeste zaharul.Ca sa va fie mai usor puteti folosi zahar pudra.Treptat se adauga faina si se framanta un aluat de consistenta potrivita.Se imparte in 5-6 bucati in functie de marimea tavii(eu am folosit una de 25/30 si mi-au iesit cam 6 foi,din pacate una am stricato:(()
Se coc,cum spuneam si mai sus pe dosul tavii la temperatura potrivita in cuptorul preincalzit.

Dupa ce am terminat cu foile,le dam deoparte si ne ocupam de crema.Pt inceput caramelizamm zaharul,iar cand acesta a inceput sa prinda culoare si s-a topit(Nu uitati sa amestecati mereu in el si focul sa fie mic)adaugam untul.Amestecam bine pana se ommogenizeaza,tragem de pe foc si incorporam faina,lingura cu lingura.Apoi punem din nou pe foc si adaugam treptat si laptele.Dupa ce am terminat lasam putin sa se racoreasca si adaugam si aromele.

Cat crema inca mai este calduta asezam o foaie un strat de crema,iar foaie si tot asa,astfel incat ultimul strat sa fie de crema.Eu am decorat cu nuca si nuca de cocos.Acum fiecare poate face cum vrea.



Ideal este sa stea peste noapte la frigi sau cel putin cateva ore,dar daca nu rezistati deloc,sariti pe ea:)Se taie dupa preferinta,pt noi nu a mai contat forma!

7 Responses to "Foi cu crema de caramel"

Micul Says :
12 aprilie 2010 la 23:33

Am facut-o si eu mai demult.E bestiala, eu sunt fan caramel.
O zi faina.

sarah Says :
13 aprilie 2010 la 04:38

vreauuuu si eu.dap stiu,sa-mi fac daca imi trebuie.as face dar pic de somn ca n-am putut dormi toata noaptea
bunnn acum te invit sa iti ei umbrela si sa vii sa culegi o ploaie de premii.pupici

mirela Says :
13 aprilie 2010 la 05:14

wOWWW CE BINE ARATA,DA-MI SI MIE,,,FIETI MILA!!

Primii pasi in bucatarie Says :
13 aprilie 2010 la 21:20

@Micule,ai dreptate este dementiala...de cand am facuto ma tot gandesc la ea,sa o refac dar acum ca a venit caldura...e mai greu:)
@Sarah,scumpa ti-as da cu cea mai mare placere toata portia dar cum nu mai e...
@Mirela nu mai am..data viitoare cand voi face promit ca dau asa cate o bucatzica pe la toata lumea:)
PUpici si ms de vizita:)

Gospodina de Criza Says :
14 aprilie 2010 la 22:06

Multumesc pentru premiu! Si eu ti-am admirat ieri minunatia asta! Sper sa ajunga si fiica-mea la fel ca tine, peste 10 ani!

Primii pasi in bucatarie Says :
15 aprilie 2010 la 21:35

GSP o iau ca un compliment si ii doresc fiicei tale tot ce e mai bun...pupici si mersi de vizita.te mai astept

Agenda di Nico Says :
16 aprilie 2010 la 01:16

Trebuie sa fie un deliciu...ador caramelul in prajituri. Bravo!
o zi buna!

Trimiteți un comentariu

Sa vedem ce aveti de zis...sau de comentat:)