Tort de sarlota

Author: Primii pasi in bucatarie // Category:
Tortul de sarlota nu este nu mai preferatul sotului dar face parte din categoria torturilor pe care le as gati si manca cu placere ori de cate ori as avea ocazia.Este simplu de facut si are mereu succes:)
De fapt nu este tocmai un tort,ci mai mult un mini tort asa ca pt cei care vor cantintate mai mare,pot sa dubleze oricand ingredientele.

Avem nevoie:
Piscoturi(optional)
3 oua
250 ml frisca lichida
2 plicuri gelatina
250 ml apa(zeama de compot sau lapte,la alegere)
200 gr zahar
esneta rom si vanile
2-3 linguri de cacao
frisca pt ornat(daca vreti)



Pt inceput batem cele 3 oua cu zaharul,apoi adaugam zeama de la compot(in cazul meu) si punem pe aragaz,la foc mic pt cca 2-3 min.Nu mai mult ca se pot taia ouale.Se lasa sa se raceasca putin compozitia.



Intre timp dizolvam cele doua plicuri de glatina.Despre dizolvarea gelatinei am mai vb la Tortul Diplomat,asa ca nu mai are rost sa mai repet acum.Dupa ce compozitia de ou s-a racit,cu ajutorul unui tel incorporam gelatina bine bine de tot.Dam deoparte si ne ocupam de frisca lichida pe care o batem bine cu mixerul.
Cand compozitia de ou si gelatina incep sa se inchege putin amestecam totul cu frisca batuta.



Dupa ce am facut si aceasta miscare as putea sa zic ca ne apropiem de sfarsit.Compozitia rezultata mai sus o impartim in 2 parti cat de cat egale.Una dintre ele o amestecam cu cacao si esenta de rom,iar pe cealalta cu esenta de vanilie.Bineinteles aici e si in functie de gust pt ca o puteti imbogati cu fructe sau diverse arome.Eu am ales varianta mai simpla.
Tapetam fundul unei tavi cu folie alimentara peste care asezam psicoturile putin insiropate.Tin sa mentionez ca am folosit o tava cu pereti detasabili cu diametrul de aprox 23-24 cm(asta ca sa va faceti voi o idee).



Peste piscoturi turnam mai intai,compozitia de cacao,dam pt cca 10-15min la frigider si apoi turnam si compzitia de vanilie.Dam totul la rece pt cel putin 3 ore.Eu am lasat peste noapte.
Se orneaza dupa bunul plac.Cum indemanarea mea lasa de dorit m-am rezumat la ceva mai mult decact simplu ca sa nu dau gres.
Aici este rezultatul final:



Si,bineinteles o portie si pt voi...

2 Responses to "Tort de sarlota"

Unknown Says :
19 noiembrie 2009 la 01:58

Buna! Numele meu este Isabel Buganu si te contactez din partea iDieta.ro. Ne place foarte mult blogul tau si am dori sa te ajutam in promovarea acestuia. Daca vrei sa colaboram astept sa imi trimiti datele tale de contact la adresa: isabel.buganu@magnetique.ro. Spor! Isabel

Anonim Says :
2 februarie 2010 la 12:46

am faqt prajitura si e foarte buna ;x felicitari

Trimiteți un comentariu

Sa vedem ce aveti de zis...sau de comentat:)